Wprowadzenie do języka Python (ZDALNY)
Cena: 1299 zł 999 zł
APLIKUJUcz się od najlepszych!
Nieustannie rozwijamy programy naszych kursów, dbając o to, by odzwierciedlały one aktualne trendy na rynku.
Kurs “Wprowadzenie do języka Python” to doskonały wybór dla wszystkich tych osób, które chcą postawić pierwsze kroki w kierunku nauki programowania. Ze względu na przystępną składnię oraz szerokie możliwości nauka tej technologii pozwala na stosunkowo łagodne wejście do branży IT. Jeżeli pasjonują Cię zagadnienia związane z analizą danych, uczeniem maszynowym, czy sztuczną inteligencją to język Python również jest doskonałym wyborem.
Zdalna nauka
Zajęcia prowadzone są zdalnie, w czasie rzeczywistym. W trakcie zajęć uczestnik ma możliwość pełnej interakcji z trenerem i innymi uczestnikami zajęć. Dodatkowo w ramach naszych kursów uczestniczy dostają dostęp do prywatnego komunikatora, dzięki któremu pozostają w stałym kontakcie ze sobą oraz trenerem.
Wymagania techniczne względem kursanta to:
- łącze internetowe o minimalnej przepustowości 3/3 Mb/s,
- komputer z procesorem Intel i3 2-gen lub lepszym,
- 8GB RAM,
- system MS Windows 10,
- zalecamy posiadanie dysku SSD,
- mikrofon / kamerka internetowa.
Istnieje możliwość uzyskania zdalnej pomocy w przygotowaniu środowiska na własnym komputerze.
Jak wygląda nasz kurs?
Zajęcia mają formę zdalnych warsztatów organizowanych w kameralnych grupach (ok. 10 osób), w czasie których kładziemy szczególny nacisk na przygotowanie praktyczne kandydata. W trakcie trwania szkolenie Kursanci realizuję również zadania dodatkowe w ramach pracy samodzielnej poza kursem.
Kto będzie Cię uczył?

Rafał Przetakowski
Trener Python, Git i Linux
Doświadczony programista PHP i Python, który swoją wieloletnią karierę zawodową budował w oparciu o duże, komercyjne projekty. Lider wielu zespołów i człowiek pełen pozytywnej energii.
Czego się nauczysz w trakcie kursu?
Podstawy języka Python
- Kursant wie, że Python jest językiem interpretowanym i rozumie czy różni się to od języków kompilowanych
- Kursant poznaje PyCharma i umie utworzyć w nim nowy projekt – (nauka PyCharma przewija się przez cały kurs)
- Kursant zna podstawowe typy danych dostępne w języku Python: lista (list), słownik (dict), zbiór (set), krotka (tuple), ciąg znaków (str) rozumie jakie operacje oferują poszczególne typy. Ponadto wie, które z wymienionych typów są zmienne (mutable) a które stałe.
- Kursant dowiaduje się, jaka jest różnica pomiędzy statycznym i dynamicznym typowaniem
- Kursant zna i rozumie wyrażenie if __name__ == ‘__main__’ i potrafi je wykorzystać do stworzenia prostego programu uruchamianego z linii poleceń.
- Kursant zna słowo kluczowe import i wie jak za jego pomocą zaimportować podstawowe moduły biblioteki standardowej takie jak: os, sys, random.
- Kursant zna i rozumie różnicę pomiędzy statycznym i dynamicznym systemem typowania i wie, do której z nich należy język Python.
- Kursant zna i rozumie idee przyświecające stworzeniu języka Python, tzw. Zen of Python.
- Kursant zna składnię niezbędną do zdefiniowania prostej funkcji oraz podstawowe instrukcje warunkowe: if/elif/else oraz pętle for i while oraz potrafi je zastosować do iterowania po kolekcjach obiektów.
- Kursant zna i rozumie notację “list comprehension”, “dict comprehension” oraz “set comprehension” i jest w stanie dokonać konwersji pomiędzy prostymi wyrażeniami pętlowymi a “list comprehension”.
- Kursant zna i rozumie różnicę pomiędzy pozycyjnymi i nazwanymi argumentami funkcji rozumie działanie operatorów * oraz **, wie do czego służą wartości domyślne parametrów, w jakiej kolejności należy je stosować oraz jakie domyślne wartości powinny być unikane i dlaczego.
- Kursant zna słowo kluczowe import i wie jak za jego pomocą zaimportować podstawowe moduły biblioteki standardowej takie jak: os, sys, random.
- Kursant zna logiczną organizację projektu w języku Python, wie że moduł koresponduje z pojedynczym plikiem a pakiet z katalogiem, wie w jaki sposób zbudowane są moduły w języku Python.
- Kursant wie jak zaimportować moduły używając względnych importów. Ponadto potrafi wykorzystać słowo kluczowe as do elastycznego definiowania przestrzeni nazw.
- Kursant wie jak użyć wbudowanej funkcji dir to wyświetlenia atrybutów i metod danego obiektu.
- Kursant potrafi sprawdzić typ obiektu przy użyciu wbudowanej funkcji type.
- Kursant potrafi połączyć dwie kolekcje przy użyciu wbudowanej funkcji zip, umie się nią posłużyć aby odwrócić wiersze i kolumny dwuwymiarowej listy.
- Kursant potrafi odwrócić kolejność elementów w kolekcji za pomocą wbudowanej funkcji reversed.
- Kursant potrafi posortować elementy kolekcji przy użyciu wbudowanej funkcji sorted.
- Kursant potrafi wyselekcjonować zakres elementów z listy, wyselekcjonować do drugi element, wyselekcjonować co trzeci element począwszy od końca do początku, podzielić listę na fragmenty o równej długości.
- Kursant wie jak zamienić wartości dwóch zmiennych bez używania zmiennej pomocniczej.
- Kursant potrafi wydrukować na konsolę krótki tekst, zawierający emotikony oraz znaki diakrytyczne.
- Kursant wie jak otworzyć interpreter Pythona i wykonać w nim proste wyrażenia arytmetyczne
- Kursant zna trzy podstawowe metody formatowania łańcuchów tekstów: poprzez konkatenację, metodę format oraz notację f-string, potrafi wskazać wady i zalety każdego z wymienionych podejść.
- Kursant potrafi tworzyć nowe środowiska wirtualne z poziomu programu PyCharm.
- Kursant rozumie do czego służy plik requirements.txt oraz czym jego funkcja różni się od zależności wymienionych w pliku setup.py.
- Kursant potrafi zainstalować zewnętrzną bibliotekę przy użyciu programu pip.
- Kursant wie czym jest context manager i jak napisać własny
- Kursant umie używać wyjątków, wie dlaczego są one lepsze od np. zwracania “-1” z funkcji itp
Programowanie obiektowe w języku Python
- Kursant zna składnie definicji klasy i potrafi ją stosować.
- Kursant rozumie różnicę pomiędzy klasą a jej obiektami.
- Kursant wie na czym polega różnica pomiędzy atrybutami klasowymi a atrybutami instancji, wie do czego służy słowo kluczowe self.
- Kursant potrafi zaimplementować inicjalizację obiektu przy użyciu specjalnej metody __init__. * Kursant wie czym różnią się metody klasowe of metod statycznych oraz zwyczajnych metod i kiedy należy stosować który rodzaj metod. – Kursant wie w jakich sytuacjach stosować gettery i settery oraz kiedy ich unikać.
- Kursant wie czym jest iterator i jak zaimplementować interfejs iterable przy użyciu specjalnych metod __len__ oraz __getitem__.
- Kursant wie jak dostarczyć zrozumiałej reprezentacji obiektu za pomocą specjalnej metody __repr__.
- Kursant rozumie na czym polega mechanizm dziedziczenia, w jakim celu jest stosowany oraz jaka jest jego składnia.
- Kursant rozumie różnicę pomiędzy dziedziczeniem a kompozycją i wie kiedy skorzystać z którego mechanizmu.
- Kursant potrafi napisać program, który odczyta zawartość pliku tekstowego i wypisze ją na standardowe wyjście.
- Kursant zna podstawowe tryby otwarcia pliku i wie w jakich sytuacjach stosować każdy z nich.
- Kursant rozumie znaczenie dobrego nazywania zmiennych
- Kursant potrafi zdefiniować funkcję i rozumie gdzie jest zysk z braku duplikacji kodu
- Kursant rozumie ideę zasięgu zmiennych – czyli to, że jak zadeklarujemy ją w funkcji, to poza nią nie będzie widoczna
- Kursant jest w stanie w podstawowym zakresie użyć debuggera
- Kursant potrafi zdefiniować typy zmiennych i rozumie że są one sugestią dla PyCharma a nie faktyczną deklaracją.
SQL
- Kursant wie czym jest klucz główny i do czego służy.
- Kursant zna i rozumie pojęcia klucza obcego i wie jak klucz obcy może posłużyć do budowania relacji.
- Kursant zna trzy podstawowe typy relacji: jeden-do-jeden, jeden-do-wielu, wiele-do-wielu.
- Kursant rozumie, że do zaimplementowania relacji wiele-do-wielu jest potrzebna pomocnicza tabela zawierająca co najmniej dwa klucze obce do obu końców relacji.
- Kursant potrafi łączyć tabele poleceniem JOIN i wie jaką rolę w łączeniu tabeli pełnią klucze obce.
- Kursant potrafi napisać poprawne zapytanie SQL dla stworzenia bazy, stworzenia tabeli, umieszczenia w niej rekordów, wyselekcjonowania rekordów, łącznia tabeli, usunięcia wszystkich danych z tabeli, usunięcia tabeli, kaskadowego usunięcia rekordów połączonych relacjami, agregacji do wyliczenia sumy, średniej, minimum, maksimum.
Baza danych z językiem Python
- Kursant potrafi połączyć się z poziomu języka Python z bazą danych oraz stworzyć kursor.
- Kursant wie jak wykorzystać obiekt kursora aby wykonać odpowiednie zapytania SQL niezbędne do stworzenia tabeli, umieszczenia w niej rekordów, wyselekcjonowania rekordów, oraz usunięcia wyselekcjonowanych rekordów.
- Kursant wie jak bezpiecznie przekazać zmienne do zapytanie SQL przez bindownanie.
- Kursant zna ORM
Materiały
Zalecane materiały przed rozpoczęciem kursu:
- Learn GIT (kurs Codecademy)
- Kurs MySQL (kurs Pasja Informatyki)
- Kurs Python 3 (YouTube)
- Harvard CS50 Introduction to Computer Science
Tempo samego kursu jest tak szybkie, że każda dodatkowa praca przed jego rozpoczęciem na pewno zaprocentuje w jego trakcie.
Opcje finansowania
Sprawdź możliwości finansowania kursu:
Dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych
- Usługi skierowane są do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym ich pracowników) mających swoją siedzibę w województwie, które przyznaje dofinansowania (obecnie dofinansowania nie są przyznawane w woj. pomorskim i mazowieckim). Można uzyskać dofinansowanie na kursy w innym województwie niż miejsce zarejestrowania działalności.
- Można uzyskać nawet do 80% dofinansowania całego kursu.
- Skontaktuj się z nami, żeby dowiedzieć się więcej.
Dotacje z KFS
W przypadku kursów specjalistycznych dla firm pomagamy z przygotowaniem dokumentów przy staraniu się o środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Dla szkoleń specjalistycznych, na które pracodawca wysyła minimum 7 osób, pomoc ta jest bezpłatna.
- Środki KFS przeznaczone są na finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
- Z dofinansowania mogą skorzystać wszystkie przedsiębiorstwa (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa, które zatrudniają min. 1 pracownika)
- Dofinansowanie dla mikroprzedsiębiorstw stanowi 100% wartości usługi szkoleniowej
- W przypadku przedsiębiorstw dużych, średnich i małych dofinansowanie z KFS wynosi 80% wartości usługi szkoleniowej
- Środki z KFS są formą pomocy de minimis
- Przy ubieganiu się o przyznanie środków z KFS bez znaczenia jest rodzaj umowy o pracę na podstawie której zatrudnieni są pracownicy (np. umowa o pracę na czas nieokreślony, umowa o pracę na czas określony, umowa na zastępstwo), a także czy wykonują oni pracę na pełen, czy na część etatu. W przypadku umowy o pracę na czas określony, jak i umowy o pracę na zastępstwo, musi ona obejmować okres, co najmniej do czasu zakończenia kształcenia ustawicznego
Raty
Zapłać w 3 wygodnych ratach 0% (bez żadnych dodatkowych kosztów).
- I rata w terminie 7 dni od dnia otrzymania Faktury VAT, która zostanie wystawiona w dniu rozpoczęcia kursu
- II rata w terminie 7 dni od dnia otrzymania Faktury VAT, która zostanie wystawiona 30 dni po rozpoczęciu kursu
- III rata w terminie 7 dni od dnia otrzymania Faktury VAT, która zostanie wystawiona 60 dni po rozpoczęciu kursu
Płatność ratalna realizowana za pośrednictwem Santander Consumer Bank S.A.
Parametry kredytu:
- Ilość rat: 1 – 50
- Kwota kredytu: 100 zł – 50 000 zł
- Brak konieczności wpłaty własnej
- Koszt kredytu: od 0,5% miesięcznie (6% za rok) do 1,0% miesięcznie (12% za rok)
więcej na: Kalkulator rat Santander
Jakość kursów
Cały kurs objęty jest certyfikatem jakości usług szkoleniowych ISO 9001:2015 oraz ISO 29990:2010.


Gdzie pracują nasi absolwenci?
Koordynator odpowiedzialny za kurs
