Opis szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów chcących poznać jedną z najpopularniejszym platform mobilnych - iOS. Dzięki kursowi nauczysz się tworzyć aplikacje na tą platformę. Poznasz dobre praktyki, konwencje a także narzędzie programistyczne.

Kandydaci

Szkolenie przeznaczone jest dla osób posiadających podstawową wiedzę z zakresu programowania obiektowego.

Czas trwania szkolenia

Szkolenie będzie trwało w sumie 35h i zostanie rozłożone na pięć dni. Każde ze spotkań będzie trwało 8h (7h zajęć i 1h przerwy).

Miejsce szkolenia

Szkolenie odbędzie się w Siedzibie firmy - zleceniodawcy lub w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Istnieje również możliwość organizacji szkolenia poza Trójmiastem

Termin szkolenia

Szkolenie odbędzie się w terminie ustalonym z firmą - zleceniodawcą

Organizacja szkolenia

Na szkolenie dostarczamy sprzęt komputerowy z zainstalowanym i skonfigurowanym środowiskiem oraz narzędziami potrzebnymi do przeprowadzenia szkolenia. Po stronie zleceniodawcy pozostaje kwestia udostępnienia stosownej sali oraz ewentualny catering.

Program

  • Wprowadzenie do platformy iOS
    • Architektura systemu
    • Bezpieczeństwo
    • Kompatybilność
    • Narzędzia deweloperskie
    • Dokumentacja
  • Podstawy tworzenia aplikacji
    • Struktura aplikacji
    • Cykl życia (stany)
    • Zarządzanie zasobami
    • Uprawnienia
    • Budowanie i uruchamianie
  • Podstawy Swift
    • Historia języka
    • Podstawowe typy
    • Optionals
    • Klasy i struktury
    • Funkcje i bloki
    • Kolekcje
    • Rozszerzenia i protokoły
    • Obsługa błędów
  • Zarządzanie pamięcią
    • Dobre praktyki
    • Zliczanie referencji
    • Autorelease Pool
    • ARC (Automatic Reference Counting)
    • Obsługa komunikatów "memory warning"
  • Model View Controller
    • Model
    • Widok
    • Kontroler
    • Dobre praktyki
    • Alternatywne wzorce
  • Interfejs użytkownika
    • iOS Human Interface Guidelines
    • Interface builder
    • Podstawowe kontrolki
    • Auto Layout
    • Motywy
    • Podstawy animacji
  • Publikacja aplikacji
    • Podpisywanie aplikacji
    • Proces publikacji
    • Aktualizacje
  • Dobre praktyki
    • Obsługa różnych typów urządzeń
    • Wsparcie dla starszych wersji systemu
    • Testowanie aplikacji
    • Debugowanie aplikacji

Jakie technologie poznasz?

Co zyskasz dodatkowo?

  • Certyfikat ukończenia kursu wraz z rekomendacją
  • Gadżet niespodziankę