Opis szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zainteresowanych budowaniem niezadownych i skalowalnych systemów rozproszonych opartych o mechanizmy frameworka Akka. Podczas szkolenia nabędziesz wiedzę z zakresu przetwarzania strumieniowego oraz systemów rozproszonych pozwalającą na samodzielne budowanie skalowanych horyzontalnie aplikacji typu fault-tolerant.
Kandydaci
Jako, że omawiane zagadnienia są ściśle związane z językiem Scala, jego znajomość jest niezbędna do przeprowadzenia szkolenia.
Czas trwania szkolenia
Szkolenie będzie trwało w sumie 7h i zostanie przeprowadzone w dni ustalone z firmą - zleceniodawcą. Szkolenie może zostać zorganizowane zarówno w dni powszednie jak i w dni weekendowe.
Miejsce szkolenia
Szkolenie odbędzie się w Siedzibie firmy - zleceniodawcy lub w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Istnieje również możliwość organizacji szkolenia poza Trójmiastem
Termin szkolenia
Szkolenie odbędzie się w terminie ustalonym z firmą - zleceniodawcą
Organizacja szkolenia
Na szkolenie dostarczamy sprzęt komputerowy z zainstalowanym i skonfigurowanym środowiskiem oraz narzędziami potrzebnymi do przeprowadzenia szkolenia. Po stronie zleceniodawcy pozostaje kwestia udostępnienia stosownej sali oraz ewentualny catering.
Szczegóły szkolenia
Kurs podzielony jest na część teoretyczną i praktyczną. Każdy rodzaj zagadnienia jest wstępnie omawiany przez prowadzącego a następnie grupa przechodzi do ćwiczeń praktycznych (średnio 25% teoria, 75% praktyka).
Podczas ćwiczeń praktycznych przeprowadzane są sesje programistyczne z aktywnym udziałem prowadzącego (live coding). Skupiamy się na praktycznym poznaniu najczęściej wykorzystywanych zagadnień związanych z implementacją aplikacji z wykorzystaniem frameworka Akka.
Narzędzia, które wykorzystujemy podczas kursu - IntelliJ Idea, Git, Scala, SBT.
Program
- Wprowadzenie do przetwarzania strumieniowego
- Akka Design Principles
-
- Reactive programming i Reactive streams
- Główne założenia przetwarzania strumieniowego
- Error vs Failure
- Core concepts
-
- Strumień
- Element
- Graf przetwarzania
- Processing stage
- Back-pressure
- Elementy przetwarzania liniowego
-
- Source
- Flow
- Sink
- RunnableGraph
- Materializacja strumieni
-
- Pojęcie materializacji strumieni
- Fuzja operatorów
- Łączenie wartości zmaterializowanych
- Grafowe topologie przetwarzania
-
- Komponenty fan-out
- Komponenty fan-in
- Grafy częściowe
- Predefiniowane kształty grafów
- Back-pressure
-
- Bufory etapów asynchronicznych
- Bufory etapów synchronicznych
- Rate transformation
- Pozostałe
-
- Dynamic stream handling
- Error handling
- Integracja z systemami zewnętrznymi
- Streaming IO
Jakie technologie poznasz?
Co zyskasz dodatkowo?
- Certyfikat ukończenia kursu wraz z rekomendacją
- Gadżet niespodziankę